O blogu

Blog o wszystkim co związane z szeroko pojętą "taktycznością", survivalem itp.

środa, 27 maja 2015

Kieszeń H2O by LYSSY

Przez ostatnie dwa lata używałem kieszeni 5.11 na „butelki”. Podczas użytkowania wyszło w praniu kilka minusów, mianowicie:
-butelki 0,5 i 1L Nalgene w nich latały jak mniejszość po pustym sklepie, co było trochę irytujące i odczuwalne np. podczas biegu.
-wkładanie i wyjmowanie metalowego kubka USARMY było strasznie upierdliwe, do tego stopnia że wolałem kubek nosić w plecaku
-sporadyczne noszenie PETa 1,5L też było upierdliwe,
-dało się włożyć 1L termos ale taśma od klamerki była minimalnie za krótka, i żeby zapiąć kieszeń musiałem użyć obu rąk (a przez te dwa lata nie zmotywowałem się by wszyć dłuższą taśmę )
-przenoszenie kompasówki z esbitem przypiętej klipsem z boku kieszeni też było „takie sobie” bo dyndało to to (i oczywiście przez te dwa lata też nie znalazłem czasu ani chęci by klipsa przerobić na Pals)
-noszenie kompasówki pod klamerką, było spoko, dopóki nie odpiąłem klamerki. Kom pasówka zawsze się przekręcała(była przeczepiona sznurkiem) i żeby ją z powrotem zapiąć musiałem znowu użyć obu rąk.
W końcu wpadłem na pomysł jak to wszystko przerobić tak aby było prawie idealnie. Z pomocą jak zwykle przyszedł MILTUR, który wykonał dla mnie customa. A oto efekt:




Po lewej custom mojego pomysłu, po prawej kieszeń 5.11 water bottle carrier z kieszonką na kompas/opatrunek ALICE . W kieszonce mieści się z małym luzem średni Esbit.




Litrowa Nalgene wewnątrz.
Butelka 1.5l z podniesioną klapką.

Kubek metalowy US wchodzi z lekkim luzem także łatwo się go wyjmuje i wkłada.

Gdy kieszeni się nie używa można ją skompresować do bardzo małych rozmiarów. Obok butelka 0,5Ll Karrimora. Jako bonus: z kieszeni można łatwo i szybko wyciągnąć gumę w razie "W".

A tutaj w połączeniu z moją torbo/nerką. (klapka jest nie wyregulowana, dlatego tak dziwnie wygląda )

Wersja końcowa po małych poprawkach:

Na klapkę od małej kieszonki naszyłem kawałek taśmy, dzięki temu klamra jest zawsze w jednym miejscu (chyba że się przenosi butelkę 2L ;-) )



Teraz można zamykać i otwierać spokojnie jedną ręką. Wcześniej też się dało , ale trzeba było szukać zwisającej męskiej klamerki. Poprawiony też "kołnierz" klapki , teraz ładniej się układa i inaczej zapleciona guma. 

W moim customie można też spokojnie przenosić butelkę 2l ! Co prawda nie "projektowałem " jej w tym celu, ale padło pytani więc sprawdziłem, da się. Termos 1,5 L też się da przenosić, ale na termos mam już inny pomysł.

Przenoszenie butelki 2L jest możliwe tylko po dobrym "ustabilizowaniu komina". Na zdjęciu zaimprowizowałem trokiem od plecaka. Trochę się to jednak gibało, gdybym miał faktycznie nosić w niej dwulitrową butelkę musiałbym inaczej zapleść gumę żeby to jakoś ustabilizować.


Specjalne puszki też można do niej włożyć ;-)

W kieszeni mieści się cała (nie otwierana z oryginalnym powietrzem) racja rzywnościowa MRE, wchodzi na styk i nie chciało mi się jej już bardziej upychać.

Tak się prezentuje na pasie biodrowym od Warriora.

LYSSY

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz